torsdag 24. oktober 2013

Victoria Gulliksen

VICTORIA GULLIKSEN 
Her sammen med lillebror Johan Sebastian Gulliksen


Navn: Victoria Gulliksen
Alder: 20 år
Bosted: Jeg bor på Lierskogen i Drammen.
Sivilstatus: Jeg er singel.
Yrke: Jeg er fulltidsrytter.
Gren: Sprang.
Klubb: Drammen og omegn rideklubb 
Når begynte du å ri?
Jeg har ridd hele livet. Husker ikke når jeg begynnte. 
Hva het din første hest?
Det var en treer ponni som het Viola Grådal. Den var en Welch Cob og den var kjempepen!
Hvor lenge har du ridd aktivt?
Hele livet. 
Hvem er din beste nåværende hest?
Jeg klarer ikke å velge! De er gode alle sammen. Jeg vil nevne hele gjengen, Storm 16, Urval og Billy Buttercup.

Hvor sær er den?
Storm 16 kan ikke fordra hunder, Urval er vel egentlig ikke så sær, den er bare happy hele tiden! Billy Buttercup er en skikkelig dame! Og så hater den å bli nusset på mulen. Eller om du nyser eller lager en høy lyd ved siden av den. Da rister den på hodet og syntes du er kjempedum!
Hvilken hest har gjort størst inntrykk på deg?
Jeg kan jo ikke velge en! De fleste hestene har gjort et stort inntrykk! Lord, Flower Power, Urval, Billy Buttercup, Storm 16, Evita, Prince.......
Hvem er ditt største forbilde?
Jeg har flere forbilder, men det største må være Edwina Alexander. Hun hadde ingenting og jobbet seg opp fra bunnen til å bli en av de 10 beste i verden.
Hvem er din favoritt tegneseriefigur?
Jeg har egentlig ikke lest noe tegneserier jeg, men jeg får si Donald Duck da.
Hva er det største du har oppnådd?
Alle World Cupene jeg har ridd, og tredje plass i Grand Prixen under Norway Grand Prix 2011.
Hvem betaler for moroa?
Jeg er sponset av Kingsland, ellers betaler jeg alt selv. Jeg er ansatt i Stall Gullik, så jeg jobber jo for å få dra på stevner.
Når falt du sist av?
Det er to uker siden. Hesten stoppet, og jeg falt av.
Ditt verste fall?
Under HM ifjor. Det var en av klassene utenfor selve HM hvor jeg falt av og havnet på sykehuset.
Har du konkurrert i noen andre grener?
Jeg har konkurrert i dressur når jeg var yngre.
Gåtur i fjellet eller chartertur i syden?
Fjellet! Uten tvil!
Hva er ditt største mål?
Jeg skal bli verdens beste rytter! 
Vasker du dine egne klær?
Når jeg er ute å reiser så vasker jeg de selv. Når jeg er hjemme er jeg så heldig at mamma vasker.
Hva slags mobiltelefon har du?
Iphone
TV eller PC?
PC
Hvorfor den grenen du holder på med?
Fordi det er den jeg føler meg mest hjemme i. Jeg syntes det er veldig gøy.
Hvilken gren syntes du er mest fascinerende bortsett fra den du til vanlig driver med?
Det må være feltritt. Der skal man ikke bare hoppe, men man må ha dressuren helt på plass også. Du får tre ting på en gang!
kilde; hest.no 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar